Kereby kort fortalt

Kereby about portrait

Det vi ønsker

København er omdrejningspunkt for vores arbejde og investeringer, og vi anser det som et stort ansvar at bidrage til en positiv udvikling af Danmarks hovedstad. Det vil være afgørende for os, at vores kunder bor i trygge og smukke rammer, som fremstår tidssvarende og moderne. Rammer som vi ønsker indrettet og renoveret med respekt for en ejendoms arkitektoniske værdier. Målet er, at vores ejendomme skal være et positivt bidrag til det københavnske bybillede og lokalmiljø for kunder, naboer, københavnere og alle der besøger København.

 

Vi investerer langsigtet i nye og bedre boliger, og bidrager herved til jobskabelse og lokal økonomisk vækst. I de seneste ti år er Københavns befolkning vokset med næsten 20 pct., mens udbuddet af boliger i samme periode kun er vokset med cirka 8 pct. Ved at skabe nye lejemål i hidtil uudnyttede arealer ønsker vi at bidrage til, at København får tilført endnu flere lejeboliger af høj kvalitet, så ubalancen mellem udbud og efterspørgsel kan blive mindsket.

Kereby about portrait

Dem vi er

I Kereby er vi cirka 100 medarbejdere i København, som hver dag arbejder for at skabe de bedste rammer for et godt samarbejde med vores kunder og samarbejdspartnere. Kereby har hen over sommeren og efteråret 2019 etableret en direktion bestående af erfarne kræfter fra ejendomsbranchen, som vil arbejde for at opbygge en organisation og kultur baseret på følgende værdigrundlag:

  • Respekt
  • Ansvarlighed
  • Professionalisme

Læs mere om Kerebys direktion her:

Kereby board portrait

Kenneth Ohlendorff

Lars Pærregaard

Ole Markussen

Det vi tilbyder

Med ca. 2.300 boliger (ca. 0,5% af lejeboligmarkedet i København) og 500 erhvervslejemål tilbyder vi et bredt udvalg af lejemål i varierende størrelser, som opfylder vores kunders og boligsøgendes forskellige ønsker og behov. Vores mål er, at Kereby til enhver tid skal kunne tilbyde moderne, attraktive og bæredygtige boliger og lejemål, som lever op til nutidens standarder og vores kunders forventninger.

Det vi gør

Vi vedligeholder, renoverer og udvikler de ejendomme, vi ejer og forvalter. Alt sammen for at sikre, at Kereby – nu og i fremtiden – kan tilbyde attraktive boliger og lejemål til vores kunder. Vi har i 2019 investeret cirka 1,2 milliard kroner i renovering og vedligeholdelse af boliger til vores kunder, og det ser vi frem til at fortsætte med.

Vores Principper

Lejerne i første række

Vores danske lederteam fokuserer på at opbygge en stærk organisation, som ejer og driver Kerebys ejendomme mange år frem med fokus på at yde god service til alle vores lejere.

Bevarelse af Københavns ældre boligmasse

Vi renoverer kun lejemål, når lejeren forlader lejemålet eller beder os om at foretage ændringer. Visse renoveringsprojekter udføres uden indflydelse på huslejen, herunder afrensning eller renovering af en facade, forbedring af trappeopgange eller gårdspladser samt forbedringer i kældre eller fælles vaskerum.

Respekt for lejere og deres rettigheder

Alle lejekontrakter i Danmark er på ubestemt tid for lejeren. Lejeloven beskytter eksisterende lejere mod høje stigninger i huslejen.

Skaber beskæftigelse og støtter mangfoldighed

Vi er omkring 100 medarbejdere i København, og derudover skaber Kereby beskæftigelse til flere hundrede entreprenører, som arbejder med at udvikle og vedligeholde vores mange ejendomme.

Investering i boliger af høj kvalitet til vores lejere

Vi har allerede investeret mere end en halv milliard kroner i at renovere boliger og gøre vores bygninger mere miljømæssigt bæredygtige, hvilket bringer nyt liv i vores ejendomme, hvoraf de fleste er over 100 år gamle, samt skaber nye lejemål i tidligere ubrugte områder.

Positiv indflydelse på lokalsamfund

Mange af vores projekter medfører positive ændringer til de områder, vi arbejder i. Eksempelvis ved at bidrage til løfte fællesarealer og hele boligkvarterer.

Bevarelse af Københavns ældre boligmasse

Vi renoverer kun lejemål, når lejeren forlader lejemålet eller beder os om at foretage ændringer. Visse renoveringsprojekter udføres uden indflydelse på huslejen, herunder afrensning eller renovering af en facade, forbedring af trappeopgange eller gårdspladser samt forbedringer i kældre eller fælles vaskerum.

Skaber beskæftigelse og støtter mangfoldighed

Vi er omkring 100 medarbejdere i København, og derudover skaber Kereby beskæftigelse til flere hundrede entreprenører, som arbejder med at udvikle og vedligeholde vores mange ejendomme.

Positiv indflydelse på lokalsamfund

Mange af vores projekter medfører positive ændringer til de områder, vi arbejder i. Eksempelvis ved at bidrage til løfte fællesarealer og hele boligkvarterer.

Kerebys service- og kommunikationsmål

God og tilgængelig service

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp fra Kereby, kan du altid komme i kontakt med os. Har du behov for en vicevært eller håndværker, eller står du med en akut skade, kan du i alle døgnets timer kontakte os på tlf.nr.: 39 45 62 00 eller e-mail: servicecenter@kereby.dk.

 

Kontorets åbningstid er mandag-torsdag kl. 09.00-15.00 og fredag kl. 09.00-14.00. I det tidsrum kan du for eksempel få kontakt til din administrator eller Servicecenteret. Står du derimod i en akut situation, hvor du har opdaget et utæt rør, eller hvis du kommer hjem til en ødelagt rude, kan du til enhver tid kontakte os på 39 45 62 00.

 

I Kereby er det vigtigt for os, at du ikke skal bruge lang tid på at komme igennem til en medarbejder. Derfor arbejder vi hele tiden på at gøre det bedre. På nuværende tidspunkt er den gennemsnitlige ventetid ved opkald til Servicecenteret 32 sekunder.

 

Vi har indført et mere struktureret system, som er baseret på vores servicecenter. Servicecenterets telefonsystem giver os information om ubesvarede opkald, viderestillede opkald og den gennemsnitlige tid i kø. Informationen bruger vi til at sikre, at vi kan leve op til vores serviceniveau. Samtidigt er det et vigtigt værktøj, som vi kan bruge til at se, hvordan vi bedst får bemandet vores Servicecenter, så din henvendelse bliver behandlet bedst muligt.

 

Tydelig og rettidig kommunikation

Vi sikrer, at al relevant information om ejendommene og lokalområderne kommunikeres klart og rettidigt til alle vores beboere gennem digital post.

 

Vi bestræber os på, at alle vores breve er skrevet i et tydeligt og forståeligt sprog.

 

Hvornår kan du forvente information, når vi renoverer?

Inden opstart af et større renoveringsprojekt, der f.eks. kræver stilladsopsætning i en længere periode, vil vi altid invitere til et forudgående møde med beboerformanden og/eller beboerne i ejendommen. Til mødet præsenteres projektet og evt. spørgsmål fra beboerne besvares. Herefter, vil vi fremsende referat af mødet via digital post.

 

Under et større projekt vil vi løbende informere, hvis projektet bliver væsentligt ændret eller forsinket. Eventuelle spørgsmål til projektet kan sendes til servicecenter@kereby.dk

 

Når vi skal lave en gennemgribende renovering af enkelte lejemål i ejendommen, vil alle opgangens beboere modtage et informationsbrev via digital post, afhængigt af omfanget af lejligheder, der skal renoveres. Informationsskrivelserne vil blandt andet indeholde kort information om projektet og kontaktmailen servicecenter@kereby.dk, hvor du har mulighed for at stille spørgsmål til projektet. Hvis vi skal have adgang til din lejlighed, vil du rettidigt modtage en varsling.

 

Hvornår bliver du ikke informeret?

Der vil også være situationer, hvor vi ikke informerer dig og dine naboer, f.eks. hvis en lejer flytter ud, og vi skal klargøre lejligheden til den næste indflytter, eller hvis en håndværker skal ind i ejendommen af forskellige årsager. For eksempel kan der være fejl og mangler, som en håndværker skal udbedre ved indflytning af en ny beboer. Det kan også være, at en beboer har fået en akut vandskade, som en VVS’er skal håndtere.

 

Har du set nogle håndværkere gå ind i opgangen, og i den forbindelse gerne vil vide, hvad der sker, er du altid velkommen til at kontakte os på servicecenter@kereby.dk

 

Har vi endnu ikke din e-mailadresse eller tilladelse til at sende breve til dig via e-Boks, er du meget velkommen til at henvende dig til ejendommens administrator via info@kereby.dk , hvis du vil sikre dig rettidig information fra din udlejer. Vær opmærksom på at information sendt med almindelig post kan tage op til 14 dage.

 

Kontakt os

Har du spørgsmål vedrørende boliglejemål, erhvervslejemål eller andre emner, er du altid velkommen til at kontakte os via
servicecenter@kereby.dk